BME Környezetgazdaságtan és Fenntartható Fejlődés Tanszék


Aktuális hírek

News image
Interreg CENTRAL EUROPE NiCE projekt pilot akció blog, 3. rész – Pilot projekt indítása a Tanszék fennállását ünneplő konferencián

A BME Környezetgazdaságtan és Fenntartható Fejlődés Tanszék Interreg CENTRAL EUROPE NiCE projekthez..

Tovább
News image
Új tanszéki publikáció a Statisztikai Szemle 2024. novemberi számában

„A Covid19-járvány következkeményei és tanulságai az energiafelhasználás és a hazai termelő ágazatok..

Tovább
News image
Újra F-faktor rendezvény

Mi fán terem a fenntartható fejlődés? Miért foglalkoznak ezzel a titokzatos „F-faktorral” az élet sz..

Tovább
News image
Interreg CENTRAL EUROPE NiCE projekt pilot akció blog, 2. rész - BME GTK Intenzív Kurzus és MRTT Vándorgyűlés 2024

A BME Környezetgazdaságtan és Fenntartható Fejlődés Tanszék Interreg CENTRAL EUROPE NiCE projekthez..

Tovább
News image
Új kutatási összefoglaló jelent meg a Lépések szaklap hasábjain

„A Covid-19 hatása a környezeti teljesítményre és a hazai ágazatok karbonlábnyomára” címet viselő ku..

Tovább
News image
NiCE partnertalálkozó Ptujban (Szlovénia)

2024. október 8-9. között rendezték meg a tanszéki részvétellel zajló CE0100312 Interreg CENTRAL EUR..

Tovább

Történet

A Tanszék története a múlt század második felére nyúlik vissza: a kor nemzetközi tudományos kihívásait követve a környezet-gazdaság-társadalom témakör szervezett keretekben történő művelése a magyar felsőoktatásban -talán nem járunk messze az igazságtól feltételezésünkkel- az 1970-es évek közepén a Műegyetemen kezdődött az akkori Politikai Gazdaságtan I. Tanszéken. Először kurzuson belüli témakörként, majd egy önálló speciális kollégiumi tárgyként. Az évtized végére már a tanszéken belül létrejövő „Környezetgazdaságtan-szakcsoport”-i formában kapcsolódtunk be a Vegyészmérnöki Kar-on 1974 óta folyó „környezetvédelmi szakmérnök”-képzésbe.

Tovább

Küldetés

A Tanszék megalakulásától kezdve „kettős küldetés”-t vállal fel: egyrészt hozzájárulni a műegyetemi hallgatóság pozitív környezeti szemléletének fejlesztéséhez, másrészt pedig tevékeny szerepet betölteni a korszerű, tudományos igényességű ismeretanyaggal bíró környezetvédelmi szakemberek (környezetmérnök, környezetmenedzser) képzésében. Oktató-kutató munkánkban egyaránt az interdiszciplináris megközelítésre törekszünk, amit a környezeti problémák jellege, hatásmechanizmusuk feltárása és hatékony kezelésük eleve feltételez.

Tovább